Regniga och blåsiga dagar..

Vädret är ju som synes inte på topp och inte mitt humör heller egentligen. Känns att hösten är på väg.
Ser dock fram emot att se alla höstlöv me alla vackra färger. Önskar dock att man hade gåvan till att kunna måla då,finns d nån tid då d kan ge så mycke inspiration som när hösten är här?

But all good things comes to an end och sen kommer vintern och brer sig över allt med sin tunga mantel,den dominerande årstiden. Usch å fy, ser verkligen inte fram emot att dra sig fram genom snö,slask och halka.

Kanske går händelserna i förväg litegrann men tänker på alla som inte har nånstans att ta vägen, både djur och människor som lämnats utanför till att svälta el frysa ihjäl, tänker att d lika gärna kunde ha varit jag...

Hade jag inte haft dom få vänner jag har så hade jag nog kunnat vart där redan nu,man ska kanske inte fundera så men är svårt att undgå.

Tycker att alla ska ta sig en funderare  när vi ser nån som sitter i den situationen. Tyvärr är vi så jäkla snabba att döma den som hamnat utanför systemet. Men tänk lite längre, tänk att ibland behövs d inte så mycke för att vi själva ska kunna hamna där.

Sen går tanken till alla dessa "sommarkatter" som kastas och glöms bort som gamla leksaker. Dom blir oftast lämnade åt ett grymt öde bara för att människan är en stor egoist som inte har nåt samvete i kroppen alls.

Man kan ju undra vart rättvisan och samvetet finns,verka ju som att vi inte tänker längre än vad näsan räcker ibland.

Nä fy fan, jag blir rent illamående av allt som försigår.







"Life is like a shooting star
It don't matter who you are
If you only run for cover, it's just a waste of time
We are lost 'till we are found
This phoenix rises up from the ground
And all these wars are over"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0